mandag 4. mai 2009

Tema: Homofili

Jeg tenkte jeg at jeg skulle ta opp et veldig omtalt tema, nemmelig homofili. Rett og slett fordi jeg synes det er viktig at alle mennesker blir behandlet likt og har de samme rettighetene! 

Jeg har blitt så sinnsykt provosert de siste dagene når jeg har sett at det har kommet flere avisopplag som går ut på at KRF(kristlig folkeparti) hater homofile og at de synes at homofile ikke skal ha noen rettigheter, ikke få lov å adoptere og heller ikke få gifte seg! De er jo mennesker de å, selv om de liker en av samme kjønn så bør de ha samme rettighetene som heterofile! Er det riktig å nekte homofile og gifte seg om de faktisk elsker hverandre og vil være sammen for resten av livet? Nei! Det er i alle fall min mening. Jeg synes at homofile skal få gifte seg, få adoptere barn og stifte familie og jeg synes ikke at de skal bli klandret for å være det de er. Det er viktig at alle mennesker får være det de er og ikke ha press på seg til å være noe de ikke er fordi de er redde for at andre skal hate dem. Som sagt synes jeg at homofile bør få stifte familie, de fortjener den gleden like mye som alle andre og kanskje enda mer enn enkelte. Uten å gå mer inn på de som ikke fortjener det vil jeg da si at det er mye bedre å ha to fedre som er glade i deg, gjør deg lykkelig og prøver så godt de kan å oppfylle kravene du trenger enn å ha en mor og en far som rett og slett ikke bryr seg om deg.

Jeg synes at det er helt sykt at verden enda ikke har innsett at homofile bør kunne gifte seg, adoptere og stifte familie uten at det er noe som helst i veien med det. Det er mange homofile i verden som ikke tørr å komme ut av skapet fordi de er redde for at folk skal behandle de dårlig fordi de har annen legning.  Så jeg synes virkelig at de som enda ikke har vurdert og behandle homofile bra bare fordi de er annerledes, bør tenke over det og hvis de enda ikke synes at homofili er greit så kom med noen argument mot det! Å ikke kom med argumenter som "jeg synes at alle barn bør ha en mor og en far og vokse opp med, fordi tenk om det er en jente og når hun kommer i puberteten så er det kanskje litt flaut og snakke om det siden det bare er menn og ikke kvinner du kan snakke med"! Dette argumentet er så brukt opp, og det brukes HVER gang!

Det finnes garantert en dame disse jentene kan gå til, enten bestemor, venninne, mor til en venninne eller lignende som hun kan snakke med. Det finnes også helsestasjoner for ungdom som man kan gå til for å snakke. Jeg tror også at hvis man vokser opp med to fedre så er ikke dette noe veldig stort problem hos mange, kanskje for noen men da har du som sagt flere gode alternativer. 

Jeg synes at hvis du er homofil så vær stolt over det, og stå fram som den du er og ikke bry deg om hva alle andre synes. Prøv å se forbi de taperne som slenger dritt og heller fokusere på de gode og fine kommentarene du får. Og fortsett og kjemp for dine rettigheter! Alle homofile bør være stolt over seg selv! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar